Hallo zu Euch
  • Hallo alle

ich bin Student aus Vereinigte Staaten von America und machen Auslands-Semester in Europa in deutschsprachigen Universitaten.
    Ich moechte sie bitten hoflich wie Universitaet bekommt und ob Freude Macht fuer Sie. Mir interessieren speziel party scene, Leute, Freundlichkeit, und auch Lehre-Qualitat. Ich werden Kommen in Winter-Semester 12,13.
    Ich Bedanke mir fuer Unterstutzung.

Cheers
    Nathanael

• Hallo zu dir, zuu! :D
  • Hallo alle

ich bin Student aus Vereinigte Staaten von America und machen Auslands-Semester in Europa in deutschsprachigen Universitaten.
    Ich moechte sie bitten hoflich wie Universitaet bekommt und ob Freude Macht fuer Sie. Mir interessieren speziel party scene, Leute, Freundlichkeit, und auch Lehre-Qualitat. Ich werden Kommen in Winter-Semester 12,13.

Cheers
    Nathanael

Greetings,

Since this is no official university forum, don't take every piece of information given to you here too serious.
  • Frank82Frank82
    Member, Moderator

Hallo alle

Cheers
    Nathanael

Hi Nathanael,

Germany is a very good choice. I enjoyed my studies in Frankfurt am Main very much, especially that I had a broad set of lessons where I could chose from as well es some very inspiring professors. The teaching quality is good or in some cases very good but of course it depends on the lessons you chose. But to make a long story short: the quality and the reputation of Goethe University is pretty good. Besides, the new campus area in Frankfurt-Westend is one if not THE most beautiful university campus in Europe.

In Frankfurt you can meet very different people, from immigrants to alternative people to snobish people. It's a big range. The people of Frankfurt are very international (1/3 come from abroad). Frankfurt is something like a middle line where people start to become more sociable than in the northern areas of Germany. I think one can say that in general the south of Germany is more sociable and more talkative than in the north.

The party scene is also diverse. In most of the clubs house, dance, techno or hip hop music is played. But there are also a couple of clubs with metal, alternative, rock'n'roll, soul or live jazz music. The clubs vary from stylish/snobbish venues to easy going/filthy venues. In addition you have a lot of bars, cafés, pubs, restaurants as well as many museums, theaters, cinemas (also with non-dubbed English original versions) and cultural stuff.

In addition Frankfurt is situated nearly perfectly in the middle of Germany so it's a great starting point for trips to other cities and regions: 1 hour to Heidelberg, 2 hours to Cologne and Nuremberg, 4 hours to Munich and Dresden, 5 hours to Berlin, Hamburg and the north sea etc. Also it's quite easy to go the Netherlands, Austria, Czeck Republic, Switzerland, Belgium and France.

If you have some more questions don't hesitate to ask us.

Best,
    Frank
  • Admin: Eintrag gelöscht.
  • Guten tag

erstens, ich danke ihnen fuer Antworts bisher. Ich bin versuchen, mein deutsch Sprache zu erhoehen. Ich stehe in Deutschland gerade und habe den Campus begutachten. Nun ich verstehe, warum alle reden "oh my god Frankfurt-Campus ist zauberhafft und wie Harvard University ". Ihr Campus ist atemberaubent !! ist die Lehre-qualitaet auch gut so?

Ich kann deutsch Sprache verstehen. Aber nicht so sprechen oder schreiben. Ich finde eine Kommentar ist hier sehr boese. Weil ich bin keinen parasit, oder so !

Und spezial-Danke zu Frank fuer Antwort, ja. Und ich moechte Integration und mein deutsch Sprache erhoehen. Das ist warum ich deutsch Sprache antworten. Or at least do my best to perform better =)

Cheers
    Nathanael
  • [quote="Trolls, trolls everywhere"]

Greetings,

Since this is no official university forum, don't take every piece of information given to you here too serious.

sorry for

hey buddy
    i dont get that

isn't it goethe university's bulletin board? or is it leaded autonomously?

cheers
    Nathanael
  • Hallo,

dann schreibe ich mal in deutsch für dich. Willkommen hier in Frankfurt. Bitte lass dich hier von dem unverschämten Kommentar nicht unterbekommen, das Niveau hier hat leider stark abgenommen.

Dein Deutsch ist doch sehr gut, hast du es bisher von dem USA aus gelernt? Aus welcher amerikanishen Stadt kommst du denn? du scheinst ein offener Mensch zu sein, du wirst bestimmt sehr schnell Anschluss finden.

Das Problem mit dem Sprechen kenne ich vom Englischen. Verstehen tu ich die Sprache wie meine Muttersprache, schreiben gehts auch fehlerfrei. Sobald ich aber sprechen muss, gehts bergab. Wenn du ein Semeter hier studierst, wirt du aber sehr schnell lernen :)
  • Frank82Frank82
    Member, Moderator

It is it lead autonomously and you can post here anonymously.

First point: yes but we are/we were all very active students at Goethe University. Second issue: yes but new ideas are in development.

Because of that people tend to be not very helpful and their behavior is in no way representative for our faculty. The best thing you can do is check out our exchange student buddy program:

Please don't generalize. Right now some internet trolls are jumping around on our page (and our nerves). As said before, ideas and changes are in development.

@Nathanael:
    Yeah, check out the SIXX Buddy Team!
  • Hallo zu euch noch Einmal,

in letzter Zeit ich bin gereist durch sudlicher Teil vom Deutschland. Ich will entscheiden fuer "Universitaet Mannheim" weil international Ausrichtung denn Frankfurt und Mitarbeiter und Students sehr nett zu mich.

Es klingt gut fuer mich der Inhalt. Ich akzeptiert, die ich will besser lernen in Mannheim denn Frankfurt. In Great Britain mein Relativen "All kippers and curtains" zu Frankfurt Universitaet wuerden sagt. Das meint perhaps es ist mehr Optik denn Lehre-Qualitaet, also.

Ich werde hoffen, in Mannheim zu dem Glueck zu kommt. Ich entschuldigt mich fuer Sprache, deutsch Sprache es ist richtig hoch. :wink:

Cheers
    Nathanael

Willkommen!

Scheinbar bist du neu hier. Wenn du mitmachen willst, wähle eine der folgenden Optionen: